1 2 3 >  Last ›
1 of 10
iMac 27’ Problem
Posted: 08 December 2010 10:52 PM
Sr. Member
Avatar
RankRankRankRank
Total Posts:  507
Joined  2010-08-20

Zdravo svima 😊

Ovako… ne znam od cega pre da krenem…

Kupio sam 10. Oktobra. 2010 ovaj iMac 27’—> http://www.everymac.com/systems/apple/imac/stats/imac-core-i5-2.66-27-inch-aluminum-late-2009-specs.html

Da ne pocnem odmah da prozivam jer jos verujem da postoji dobro i da ne bih trebao to da radim od kog prodavca sam uzeo i njihovom servisu i sl. Pa da krenem redom…

1. iMac ima prilicno bucan hard disk. Kad ukljucujem racunar dok ne podigne sistem i ostale programcice koji su u start up-u hard disk ‘melje’ ‘bruji’ non stop. I kad se sve to zavrsi utisa se i sporadicno ispusta zvuke tipa kao kad krci stomak (opako gladan stomak :D ako mogu da se nasalim na svu ovu nesrecu). I isto tako ako recimo hocu da ucitam sliku u browser-u sa interneta zakrci dok je ne ucita ili bilo kakvu aktivnost tipa da ukljucim neki program i sl.

Dolazio sam do Beograda posto ne zivim u istom (put do i nazad me kosta circa 50 europejaca) i donosio iMac u sporni ovlasceni servis gde je uradjen neki Apple-ov test (nije AHT) i to je kao proslo sve ok i kao ‘serviseri’ nisu culi da hard disk proizvodi gore pomenute zvuke. Inace servis je prilicno bucan sto zbog ljudi unutra i obliznjeg saobracaja pa ne znam da li je hard disk trebao da se cuje kao traktor da bi oni to culi i uzeli u razmatranje. A vidjao sam po Apple-ovim forumima da takve slucajeve Apple je primao na reklamaciju i dozvoljavao promene spornih hard diskova.

I posto sam im ja tad objasnio da nisam zadovoljan sa proizvodom oni su kao skenirali racune, garanciju i navodno poslali to u Apple-ov customer satisfaction za ciji odgovor sam trebao da budem obavesten za 48 sati i pogadjate da i posle celih 20 dana nisam dobio nikakav odgovor. A registrovao sam racunar u medjuvremenu i prihvacena mi je registracija u roku od 48 sati kako je i naglaseno na sajtu sto me navodi na zakljucak da gospoda iz servisa nije ni poslala mail Apple-ovom Customer Satisfaction odeljku. Tako da sam ih zvao opet u prosli cetvratk i pitao sta se desava sa tim da bi mi iz servisa rekli oprt da ce kontaktirati zastupnika i centar u madjarskoj i da cu dobiti odgovor ovog ponedeljka ili utorka. Vec je sreda i ja kao sto pogadjate ja nisam dobio nikakav odgovor.

Uzasava me buka koju proizvodi ovaj hard disk jer ne mogu stalno da slusam muziku ludacki pojacano da bi nadjacao zvuk hard diska. Inace hard disk je Seagate ST31000528ASQ.

2. Sledeci problem je da mi je iMac dosao sa SNow Leopardom 10.6.2 i kad sam ga update-ovao prvo na 10.6.4 kad podize sistem i pokaze jabukicu i samo sekund pre nego sto promeni boju ekrana u plavo na onoj belpj pozadini kao da bljesnu po celom ekranu neke sare kao RGB boje ali tanke. Onda predje na plavi ekran podigne sistem i sve je ok sa grafickom. Koliko sam informisan to se desava na ovim iMac 27’ tako da verujem da je to softverski problem kad prebacuje rezoluciju. Inace sad mi je sistem 10.6.5 i isto se sve ponavlja.

3. Rekao bih da mi je ekran u donjem centralnom delu malo zuckast. To sam primetio kad sam radio u Illustratoru na nekoj sivoj pozadini i bilo je bas ocigledno. Dok se recimo na beloj pozadini od browsera slabije vidi ali neko istrnirano oko bi to primetilo. Inace ja radim dosta oko kolor menadzmenta, stampe i web-a i to mi uzasno smeta.


Ja bih sad zamolio nekog od Vas da me posavetuje sta raditi prvo sa ovim banditima jer ocigledno da ne zele/nece da rese slucaj sa hard diskom. Zatim da li ste culi za ovaj softverski problem kad podize sistem i zasto mi bljesne na sekund ovo na ekranu. I ovo pod 3 isto moram da resim ali s obzirom kako mi se resava stvar sa hard diskom vidim da je daleko od toga da displej mogu da promenim. Svaki put do BGa me kosta 50 evra i racunar mi je potreban zbog posla ali Srbistan je ovo… :( Samo da ponovim racunar mi je u garanciji do oktobra 2011.

Hvala puno unapred na svim dobronamernim savetima i na Vasem vremenu.

Pozdrav! 😊

Post edited by: nemesis, at: 2010/12/08 22:56

Post edited by: nemesis, at: 2010/12/08 22:56

Post edited by: nemesis, at: 2010/12/08 22:58

Post edited by: nemesis, at: 2010/12/08 22:59

 Signature 

iMac 27\\\" i5 Quad iPad 32GB iPhone 4 32GB iPod Touch 3G 32GB

Profile
 
Posted: 08 December 2010 11:22 PM   [ # 1 ]
Sr. Member
Avatar
RankRankRankRank
Total Posts:  4275
Joined  2006-09-18

Ako bi opet išao u Beograd, ono što bih uradio da sam na tvom mestu je da uzmem neku drugi HDD, koji će biti tiši, pa tražiti u servisu da ti urade zamenu diska, jer je to cca pola sata posla, ako i toliko za istreniranog servisera.

To što Apple nešto priznaje i prima na reklamaciju zaista ne mora da pije vode kod nas i mogu reći da to donekle razumem. Ako bi da branim prodavca, koji mora da kupi neki disk o svom trošku ili da čeka negativan odgovor nekoga iz Hu, koga zabole što je tebi to bučno, onda bih rekao da su u pravu, jer bučan disk ili ne on ne utiče na ispravnost rada računara, a to je pokriveno garancijom. Apple mora da radi u USA takve stvari, jer bi za čas popio neku grupnu tužbu, jer ne nečja baba na samrti ranije umrla zbog buke koju je u sobi proizodio iMac 27’ (ako sad ti dozvoliš da se naćalim na taj račun) 😊

Elem, zato kažem da je najkraći put uzeti drugi disk, tražiti od njih da ga stave, a interni staviti kao TimeMachine backup disk u neki ext rack i paliti ga jednom dnevno, po potrebi.

Ovo za grafičku ne znam, a za žućkast ekran mislim da je trebalo da ih ‘napadaš’ i da po tom osnovu tražiš zamenu, a ne za disk.

Samo, zamena ekrana povlač verovatno čučanje mašine u servisu par meseci, još sada sa nadolazećim praznicima…možda je bolje da se strpiš dok februara 2011, pa onda da počneš da ganjaš to sve oko zamene ekrana, jer problem neće nestati, a može biti samo gore.

Profile
 
Posted: 08 December 2010 11:41 PM   [ # 2 ]
Sr. Member
Avatar
RankRankRankRank
Total Posts:  507
Joined  2010-08-20

Mario hvala puno na odgovoru. Sto se tice buke hard diska gledao sam posle jos par identicnih konfiguracija i bile su apsolutno tihe. Inace pre ovoga sam radio na iMac 20’, iMac 24’, iMac G5, Power Mac G5 i svi do jednog su bili apsolutno tihi racunari. Izgleda da je meni zapao nekakav ‘majmunski’ disk. I osim toga uzas je da na nesto potrosis toliki novac i navodno dobijes garanciju koja u sustini ne vredi nista. Oni kao ovlasceni Apple-ov ditributer i servis da su se malo potrudili kod Apple-a da im Apple uvazi reklamaciju musterije ne bi morali da plate nista iz svog dzepa nego bi dobili odgovarajuci disk. Nego uvek se vracamo na to da je ovo Srbija i kakvi su ljudi u ovoj zemlji. Kad treba da se uzme novac tu su prvi…

Inace i za ekran sam im pominjao, pa su rekli da ga opet donesem i da ga opet ispitaju i da ce se videti dalje kako i sta. Ako se utvrdi neispravnost (inace ne vole da utvrdjuju neispravnosti) oni ce poruciti nov ekran, a ja cu moci da nosim masinu kuci dok ne stigne deo i posle toga ugradnja. Tako kazu ‘serviseri’.

Zbog ovakve usluge i odnosa prema musterijama ne zelim vise bilo sta ovog tipa da kupim ovde u nasoj zemlji. Dosta sam kupio stvari kod spornih uvoznika za pojedinca i da sam bar malo respekta kao musterija zasluzio ne verujem da bi se ovako nejebavajuce ponasali. Ali zato sad znam da vise jednu stvar necu kupiti od njih… Neverovatno je koliko se ljudi bahato ponasaju prema tudjem novcu kao da se nemilice bere sa grana.

 Signature 

iMac 27\\\" i5 Quad iPad 32GB iPhone 4 32GB iPod Touch 3G 32GB

Profile
 
Posted: 08 December 2010 11:46 PM   [ # 3 ]
Sr. Member
Avatar
RankRankRankRank
Total Posts:  1028
Joined  2007-03-14

Da pokušam da ti pomognem barem malo. U iStyle-u sam dva puta mijenjao ekran na mojoj 24-ci i nikad mi mašina nije provela više od dva dana u servisu. Tako sam se dogovorio. Uvijek je bilo - odnesem mašinu na ustanovljavanje problema/kvara, nakon defektaže ja pičm kući i koristim moju mašinu, a oni naručuju dio ili dijelove, pa me zovu kad to stigne.

Tebi jeste problem što si daleko od Beograda i servisa…

 Signature 

It’s the ride that matters, not the bike…

Profile
 
Posted: 08 December 2010 11:53 PM   [ # 4 ]
Sr. Member
Avatar
RankRankRankRank
Total Posts:  507
Joined  2010-08-20

Castor hvala puno na odgovoru. Meni garancija ne vazi u iStyle-u jer nisam kupio sporni racunar kod njih. Voleo bih da jesam ako su toliko tacni kao sto ti kazes.

Inace da li zna neko od Vas ovde kome ja direktno u Apple-u mogu da se pozalim oko ovoga i na rad doticnih uvoznika. Postoji li kakav mail gde ce neko u Apple-u to procitati ili bilo kakav drugi link gde mogu da izlozim svoj slucaj.

Pokusavao sam preko support-a na Apple-ovom website-u i prihvacen mi je serijski broj jer sam registrovao racunar ali da bih razgovarao sa nekim moram da biram zemlju, a Srbije nema u listi.

Ima li kakvih predloga oko ovoga?

Hvala puno!

 Signature 

iMac 27\\\" i5 Quad iPad 32GB iPhone 4 32GB iPod Touch 3G 32GB

Profile
 
Posted: 08 December 2010 11:53 PM   [ # 5 ]
Sr. Member
Avatar
RankRankRankRank
Total Posts:  542
Joined  2007-10-25

I meni je iMac 21.5 malo zuckast ali u gornjem levom uglu. Navodno je microprasina u pitanju i to se moze srediti samo zamenom ekrana. Kako je racunar jos uvek u garanciji, receno mi je da nisam jedini i da ce pokusati da naprave frku i da dobiju nove ekrane od Apple.

Iskreno ne verujem da ima ista od cele price…

U svakom slucaju cini mi se da na nasim prostorima imao garanciju ili nemao isto ti se vata i da sve zavisi od toga koliko imas srece odnosno nesrece :(

Profile
 
Posted: 09 December 2010 12:06 AM   [ # 6 ]
Sr. Member
Avatar
RankRankRankRank
Total Posts:  1028
Joined  2007-03-14

Nemesis wrote:

Castor hvala puno na odgovoru. Meni garancija ne vazi u iStyle-u jer nisam kupio sporni racunar kod njih. Voleo bih da jesam ako su toliko tacni kao sto ti kazes.

Inace da li zna neko od Vas ovde kome ja direktno u Apple-u mogu da se pozalim oko ovoga i na rad doticnih uvoznika. Postoji li kakav mail gde ce neko u Apple-u to procitati ili bilo kakav drugi link gde mogu da izlozim svoj slucaj.

Pokusavao sam preko support-a na Apple-ovom website-u i prihvacen mi je serijski broj jer sam registrovao racunar ali da bih razgovarao sa nekim moram da biram zemlju, a Srbije nema u listi.

Ima li kakvih predloga oko ovoga?

Hvala puno!

Mogao si da ga kupiš i u Zanzibaru. Apple za sve svoje proizvode ima worldwide garanciju. Tebi treba račun da dokažeš da si platio mašinu i da je još u garanciji. Nakon toga se pojaviš u bilo kom ovlašćenom servisu. Dalje je rješavanje tvog problema - njihov problem.

Inače, nemoj više da ideš u GlobeNet.

 Signature 

It’s the ride that matters, not the bike…

Profile
 
Posted: 09 December 2010 12:40 AM   [ # 7 ]
Sr. Member
RankRankRankRank
Total Posts:  274
Joined  2010-03-04

1. Za hard disk si dobio savjet i to ti je najjednostavnije resenje. Bucan disk ili ne, Apple u svoje racunare ne ugradjuje nikakve specijalne komponente koje ne mozes naci u PrC-u tako da…

2. Ovo se i meni desava od pocetka na 27’ i ja ne bih pridavao paznju tome kao problemu da sam na tvom mjestu. Vjerovatno ce kao sto kazes, biti neki update koji ce eliminisati to.

3. Sto se ovog tice, i sam na internetu mozes naci web stranice i testove kojima se testira ekran na tzv yellow-tint-issue. Sumnjam da ‘serviseri’ koje pominjes koriste nesto drugo u utvrdjivanju problema. Na ovaj nacin ces se i sam uvjeriti kolika je ta zuta mrlja bez da ti ‘serviser’ prodaje maglu.

Nemesis wrote:

C.

Inace da li zna neko od Vas ovde kome ja direktno u Apple-u mogu da se pozalim oko ovoga i na rad doticnih uvoznika. Postoji li kakav mail gde ce neko u Apple-u to procitati ili bilo kakav drugi link gde mogu da izlozim svoj slucaj.

Zaboravi na to. Ja sam pisao na sve mailove koje sam nasao na apple-ovom sajtu u vezi customer care-a s ili neceg slicnog i nista.

Jedino sto sam uspio da dobijem, to je bilo objasnjenje od hrvatskog apcom-a (kada sam imao problem sa ekranom na 27’-ici) da Apple ne priznaje garanciju sto se tice prasine ispod ekrana a priznaje ako je ‘yellow tint issue’ ili dead pixel u pitanju.


Sta ko od koga kupuje i kako i zbog cega GlobeNet zove madjare a iStyle i ostali Apcom-a HR kad je garancija u pitanju to je izgleda tajna univerzuma. 


Imam jedno pitanje za tebe. Zbog cega nisi uzeo seriju mid2010 kad si kupovao iMac? Ovi late2009 su malo felerichni (ekran im je bolna tacka).

Profile
 
Posted: 09 December 2010 08:15 AM   [ # 8 ]
Sr. Member
Avatar
RankRankRankRank
Total Posts:  507
Joined  2010-08-20

Castor-e, znaci ja mogu da ostvarim pravno na garanciju i u iSTyle-ovom ovlascenom servisu? Ako je tako da li da njih zovem?

Sto se tice GlobeNet-a, nemam reci za njih. U zadnja 2 meseca ostavio sam im preko 2500 evropejaca. I to je poslednje sto ce videti od mene.

Kapetan-e odgovor na tvoje pitanje sto nisam uzeo mid 2010 je zato sto u momentu nisam imao toliko novca. Ovaj je bio jeftiniji tako da eto, zalomilo se sve kako ne treba. Ponekad je i bolje cekati da se skupi novac i da se uzme noviji model. Jbga…

A sto se tice hard diska koji bi mi brend i model preporucili da kupim da bi ugradio to u ovu prokletinju. Nemam zivaca da trpim tu buku koju pravi pogotovo kad radim jer ne mogu uvek da slusam muziku pojacanu do daske.

Hvala svima i pozdrav! 😊

 Signature 

iMac 27\\\" i5 Quad iPad 32GB iPhone 4 32GB iPod Touch 3G 32GB

Profile
 
Posted: 09 December 2010 09:05 AM   [ # 9 ]
Administrator
Avatar
RankRankRankRank
Total Posts:  3201
Joined  2005-05-07

Pa crni čoveče, nisi valjda u globenet kod onog prevaranta Vranića, pa znam tu ticu dobrih 5 godina, i još uvek mi je dužan nekoliko stotina evrića. Sad se verovatno više ni ne seća zbog čega, jer je stvar prilično ‘zastarela’ ali čak i na ES forumu možeš videti da su njegova prodavnica i ‘servis’ toliko isprozivani da bih maxima gorkog zaobilazio u najširem mogućem luku, da ako treba, idem preko Ovče :D. Zovi i budi drzak i bezobrazan, ako ne, poteži tužbu, dobijaš 100% a oni posle neka šalju ‘servisere’ u Budimpeštu na obuku.

 Signature 

———————————————————————————————-
MacBookPro16,1
iPhone 13Pro

Profile
 
Posted: 09 December 2010 11:05 AM   [ # 10 ]
Sr. Member
Avatar
RankRankRankRank
Total Posts:  7596
Joined  2005-04-28

Kapetan wrote:

Sta ko od koga kupuje i kako i zbog cega GlobeNet zove madjare a iStyle i ostali Apcom-a HR kad je garancija u pitanju to je izgleda tajna univerzuma.

Niko ne zove Mađare, jer nema koga da zove u Mađarskoj, otkud ti ta informacija? Dosta više s tom famom da se nešto kupuje u Mađarskoj ili se iz nje naručuje. Da, uvozi se fizički iz Mađarske jer je tamo distributivni centar (čtaj zoll platz) za celu istočnu Evropu i to je sve.

I, ako niste znali, Globenet nije više Saletova firma, on je sada samo vodi, koliko sam ja ukapirao.

 Signature 

ACSP 10.10 - ACSP 10.9 - ACA 10.8 Mac Management - ACSP 10.8 -  ACSP 10.7 - ACSA 10.6

Profile
 
Posted: 09 December 2010 11:38 AM   [ # 11 ]
Sr. Member
Avatar
RankRankRankRank
Total Posts:  507
Joined  2010-08-20

Cika Kosta hvala puno na odgovoru 😊 Nisam znao te detalje za GlobeNet i njihovu vlasnicku strukturu i poslovanje :D :sick:

Madamov bez ljutnje, jesi administrator ali mi taj odgovor ne pomaze. Mene ne interesuje ko koga zove ili odakle se sta nabavlja tako da moze da bude i iz Tanzanije sve dok to funkcionise kako treba i da ja za svoj novac dobijem ispravnu stvar. Mene interesuje kako da resim ovaj problem jer ocigledno ‘gospoda’ ne reaguje na zvanja i reklamacije i sl.

Opremu koju sam uzeo kod njih i jos nekih sitnica (tastaura wired, apple remote, apple charger, itd…) nije malo para za ove nase uslove cak i za bilo cije uslove nije malo para, a da ne pricam kako se ovde zaradjuje sa istom opremom, a kako negde van u civilizovanom svetu. Jednostavno ja samo zelim kao kupac da dobijem ispravan uredjaj koji sam posteno platio. E sad sto je negde nesto zakazalo (drzava, firma, pojedinac…) mene ne interesuje samo zelim da resim situaciju u svoju korist i da dobijem ono sto sam platio. Licno ja bih najvise voleo da je to sve bilo uredu i da niko nema neprijatnosti oko toga i da ovo nije neki moj hir i umisljanja ‘bolesti’ racunara.

Ja se izvinjavam za ovaj rant ali sta cu :D Bratski je podeliti i gorcinu sa nekim :D

Post edited by: nemesis, at: 2010/12/09 11:39

 Signature 

iMac 27\\\" i5 Quad iPad 32GB iPhone 4 32GB iPod Touch 3G 32GB

Profile
 
Posted: 09 December 2010 02:37 PM   [ # 12 ]
Sr. Member
Avatar
RankRankRankRank
Total Posts:  729
Joined  2005-05-07

Nemesis wrote:

Cika Kosta hvala puno na odgovoru 😊 Nisam znao te detalje za GlobeNet i njihovu vlasnicku strukturu i poslovanje :D :sick:

Trazio sam po Forumu i nikako da nabodem poruku pa sad nisam ni siguran da sam i ovde pljuvao po doticnim al svejedno, sta mislite da se napravi Topic ‘Gde kupovati’? Posle par ovakvih poruka tesko da bi se iko vise odlucio da kupi kod njih.

 Signature 

I’m one of those old-fashioned people who believe that computers are supposed to make life less complex and more enjoyable

Profile
 
Posted: 09 December 2010 03:07 PM   [ # 13 ]
Sr. Member
Avatar
RankRankRankRank
Total Posts:  7596
Joined  2005-04-28

Nemesis wrote:

Madamov bez ljutnje, jesi administrator ali mi taj odgovor ne pomaze. Mene ne interesuje ko koga zove ili odakle se sta nabavlja tako da moze da bude i iz Tanzanije sve dok to funkcionise kako treba i da ja za svoj novac dobijem ispravnu stvar. Mene interesuje kako da resim ovaj problem jer ocigledno ‘gospoda’ ne reaguje na zvanja i reklamacije i sl.

Izvini, ali ne volim dezinformacije, godinama su ljudi tvrdili kako se Apple kod nas kupuje u Mađarskoj, pa kada vidim da to neko ponavlja, i pored sve naše priče ovde, malko se iznerviram. Da raščstimo, dakle, verovatno su zvali distributivni centar da pitaju da li imaju nešto na lageru, jer ukoliko oni imaju, to se dobija u Beogradu bukvalno za par dana koliko traje prevoz i carinjenje. Ukoliko ga nema tamo, može da potraje, pogtovo ako je servisni deo.

Što se tvog problema tiče, svi dileri su tzv. ‘drop point’ za iStyle (iliti Apcom, oni su ista firma ako nisi znao) servis, osim Globeneta koji i sam servsira, tako da je najbolje da pozoveš njih, pa se dogovori tako kao što se Castor dogovarao da ako treba vremena da stigne deo, da se služiš svojom mašinom dok deo ne stigne.

 Signature 

ACSP 10.10 - ACSP 10.9 - ACA 10.8 Mac Management - ACSP 10.8 -  ACSP 10.7 - ACSA 10.6

Profile
 
Posted: 09 December 2010 03:22 PM   [ # 14 ]
Sr. Member
Avatar
RankRankRankRank
Total Posts:  3952
Joined  2007-11-19

ljubisha wrote:

Nemesis wrote:

Cika Kosta hvala puno na odgovoru 😊 Nisam znao te detalje za GlobeNet i njihovu vlasnicku strukturu i poslovanje :D :sick:

Trazio sam po Forumu i nikako da nabodem poruku pa sad nisam ni siguran da sam i ovde pljuvao po doticnim al svejedno, sta mislite da se napravi Topic ‘Gde kupovati’? Posle par ovakvih poruka tesko da bi se iko vise odlucio da kupi kod njih.

Vidis ovo je pametno, takodje bilo bi pametno da se malo poradi na SEO-u ovog sajta pa da se taj GlobeNet svrgne sa svih mogucih pretraga, jer nemamo apple.rs pa zbog toga kada neko kuca ‘apple srbija’ izlazi GlobeNet i onda ljudi odu u Maksima Gorkog i zajebu se.

 Signature 

http://www.macintosh.rs

Profile
 
Posted: 09 December 2010 06:02 PM   [ # 15 ]
Sr. Member
Avatar
RankRankRankRank
Total Posts:  507
Joined  2010-08-20

madamov hvala puno na informacijama. Videcu prvo sa ovima u GlobeNet-u da vidim sta ima da mi kazu zasto nisam dobio odgovor u ponedeljak, utorak kako su rekli, a potom cu da trazim da pricam sa direktorom. Sreca moja da mi je sestra advokat tu u BGu plus je u jakoj kancelariji koja brani haske optuzenike tako da cu imati svu pravnu pomoc ako bude trebalo.

A u medjuvremenu cu da vidim da ugovorim popravku u iStyle-u.

Inace sto se tice ideje za neku temu neprijatna iskustva sa apple prodavcima u srbiji i gde bi svako izlozio svoj slucaj ta tema po meni bi trebala da bude obavezna ovde.

Obecao sam sebi da cu ovo isterati do kraja. Sad ko ce izaci sa kratkim rukavima to ce tek da se vidi.

 Signature 

iMac 27\\\" i5 Quad iPad 32GB iPhone 4 32GB iPod Touch 3G 32GB

Profile
 
 1 2 3 >  Last ›
1 of 10