MonoTouch
Posted: 02 December 2011 02:09 PM
Jr. Member
RankRank
Total Posts:  42
Joined  2006-08-20

Da li neko od forumasa koristi MonoTouch za razvoj iOS aplikacija? Kakvi su utisci? Kako sam samo povremeno imao ‘izlete’ u Mac svet i nikada van Jave/PHP-a nisam razvijao nista na njemu (ali nikad za njega); slazete li se da je bolje koristiti C# i trenutno najjaci ne-js-html framework nego proci kroz pakao povratka na pointere, manuelni Garbage Collection i ostale peripetije Objective C-a?

 Signature 

Don\"t set your mind to one side!

Profile
 
Posted: 02 December 2011 02:12 PM   [ # 1 ]
Sr. Member
Avatar
RankRankRankRank
Total Posts:  1850
Joined  2006-11-24

Therion wrote:

slazete li se da je bolje koristiti C# i trenutno najjaci ne-js-html framework nego proci kroz pakao povratka na pointere, manuelni Garbage Collection i ostale peripetije Objective C-a?

Ne.

 Signature 

Carnival of Flesh

Profile
 
Posted: 02 December 2011 05:28 PM   [ # 2 ]
Sr. Member
Avatar
RankRankRankRank
Total Posts:  7582
Joined  2005-04-28

lalinea wrote:

Dachaz wrote:

Therion wrote:

slazete li se da je bolje koristiti C# i trenutno najjaci ne-js-html framework nego proci kroz pakao povratka na pointere, manuelni Garbage Collection i ostale peripetije Objective C-a?

Ne.

Zasto lebac mu krvavi? I ja sam se isto pitao? Lepo bi bilo obrazloziti odgovor.

Zato što je Objective-C prirodna okolina, Mono i ostali će uvek biti iza prirodne okoline u podršci za zadati operativni sistem. Pretpostavljam da Dača misli, kao i ja, da bi to trebalo da bude očgledno.

 Signature 

ACSP 10.10 - ACSP 10.9 - ACA 10.8 Mac Management - ACSP 10.8 -  ACSP 10.7 - ACSA 10.6

Profile
 
Posted: 06 December 2011 08:49 PM   [ # 3 ]
Sr. Member
Avatar
RankRankRankRank
Total Posts:  104
Joined  2009-10-16

c# via monotouch ima smisla koristiti ako i samo ako imaš gomilu postojećeg koda koji je napisan u c# i čje bi portovanje bilo vremenski suviše zahtevno. da bi se pisao efikasan ios kod moraš da koristiš cocoa, a cocoa je pisan tako da uzima u obzir specifičnosti objective c kao jezika. dakle, da bi napisao efikasan cocoa kod u c#-u morao bi ozbiljno da promeniš načn pristupa c#-u kao programskom jeziku. prvo, nisam siguran da bi mogao da pobegneš od reference countinga a sa druge strane, mergovanje imena cocoa metoda u c# ih čni totalno nečtljivim i jezivo komplikovanim…

sve u svemu, predlažem svima da zaborave. osim ako imaju gomilu postojećeg koda koji treba upotrebiti. druga varijanta bi možda bila paralelan razvoj za ios i android, ali u to već nisam siguran jer ne znam kako izgleda mono android…

dalje, imaj u vidu da je cocoa nekadašnji nextstep api, a da je james gossling kad je pravio javu krao nextstep api, a da je onaj danac kad je pravio c# krao javu. u prevodu, nema mnogo velike razlike u manipulaciji objektima između objc/cocoa i jave i c#/.net-a. ne radiš tu direktno sa pointerima u smislu malloc/free, već vrlo slično kao u javi ili .netu. jeste, razlika je u memory managementu, ali, zaista mislim da neko ko ne može da savlada reference counting ne bi smeo sebe da zove programerom. cocoa konvencije o tome kad se objekat eksplicitno oslobađa a kad ne su zaista toliko precizne da ćeš posle dve upotrebe znati koji objekat oslobađaš a koji se sam oslobađa. osim toga, u praksi je reference counting je bolji načn za memory management od garbage collectora, kad pričam sa android programerima i problemima koji oni imaju sa dalvikovim garbage collectorom, mnogo mi je drago što se apple tako čvrsto drži reference countinga…

Profile
 
Posted: 13 December 2011 10:30 AM   [ # 4 ]
Jr. Member
RankRank
Total Posts:  42
Joined  2006-08-20

Hvala na opseznim obrazlozenjima. We’re going native! 😉

 Signature 

Don\"t set your mind to one side!

Profile
 
‹‹ Min konfiguracije za iPhone dev?      RegExRX ››