Kod nas se svi pocesu po glavi i kazu ‘pa Apple daje garanciju od 1 godinu, pa je i kod nas garancija 1 godinu’.
Medjutim ja sam dobio informaciju da je 2 godine i to je to. Kaze ‘Mogu oni da pisu sta hoce, ali vi imate 2 godine garancije’
Od koga si dobio takvu informaciju?
Udruzenje za zastitu potrosaca.
Medjutim, posle isteka prve godine, ako prodavac odbije da servisira uredjaj, kupac je duzan da dokaze da je nesaobraznost postojala u prvih godinu dana. U slucaju iMac-a i falicnih ekrana to nije tesko.
ComTrade je pocetkom godine prodavao Mac-ove i davao garanciju od 2 godine. Sada na iPad daje 2 godine garanciju. Dok je kod drugih 1 godinu.
^
Sto ne znaci da ces imati 4 godine garancije i da mozes da aktiviras Apple Care u drugoj godini garantnog roka kod nas. Apple internacionalno ti racuna da mozes aktivirati Apple Care u prvoj godini garantnog roka racunara gde ces produziti garanciju za 2 godine. U ovom slucaju da je garancija 2 godine kod nas ti ces opet morati da registrujes Apple Care u tih prvih godinu dana tako da opet garancije ce biti 3 godine ukupno. Znaci ti placas Apple Care i fakticki dobijas godinu dana garancije ako ove dve godine garancije kod nas zakonski se bude primenjivalo kako treba.
U svakom slucaju za kupca Apple Care-a sasvim je svejedno da li mu garancija vazi 1 godinu ili dve dok neko ko nema mogucnost da kupi Apple care te dve godine garancije ako se stvarno primenjuje na Apple proizvode kod nas onda je to ekstra stvar.
Medjutim, posle isteka prve godine, ako prodavac odbije da servisira uredjaj, kupac je duzan da dokaze da je nesaobraznost postojala u prvih godinu dana. U slucaju iMac-a i falicnih ekrana to nije tesko.
ComTrade je pocetkom godine prodavao Mac-ove i davao garanciju od 2 godine. Sada na iPad daje 2 godine garanciju. Dok je kod drugih 1 godinu.
Sve je to lepo, ali u tom slučaju teret dodatne garancije pada na prodavca ili uvoznika, a ne na Apple koji će i dalje davati garanciju u periodu od 1 godine. Da sam ja prodavac i da uvoznik ne preuzme na sebe eventualni trošak dodatne garancije, izabrao bih ejdno od ova dva:
[li]prestao da prodajem Apple opremu
[/li]
[li]uvećao cene da bih nadoknadio eventulani trošak garancije[/li]
U oba slučaja su ‘potrošač’ na šteti: jedan prodavac manje, pa konkurencija diže cene ili sam ja već podigao cene. Tako da onda udruženje za zaštitu potrošača u stvari pravi štetu ‘potrošačma’ koje navodno treba da štiti.
Naravno, postoji i treća opcija, da Apple odjednom počne da daje 2 godine garaqncije worldwide, na šta niti možemo da utičemo niti će se desiti u dogledno vreme.
Medjutim, posle isteka prve godine, ako prodavac odbije da servisira uredjaj, kupac je duzan da dokaze da je nesaobraznost postojala u prvih godinu dana. U slucaju iMac-a i falicnih ekrana to nije tesko.
ComTrade je pocetkom godine prodavao Mac-ove i davao garanciju od 2 godine. Sada na iPad daje 2 godine garanciju. Dok je kod drugih 1 godinu.
Sve je to lepo, ali u tom slučaju teret dodatne garancije pada na prodavca ili uvoznika, a ne na Apple koji će i dalje davati garanciju u periodu od 1 godine. Da sam ja prodavac i da uvoznik ne preuzme na sebe eventualni trošak dodatne garancije, izabrao bih ejdno od ova dva:
[li]prestao da prodajem Apple opremu
[/li]
[li]uvećao cene da bih nadoknadio eventulani trošak garancije[/li]
U oba slučaja su ‘potrošač’ na šteti: jedan prodavac manje, pa konkurencija diže cene ili sam ja već podigao cene. Tako da onda udruženje za zaštitu potrošača u stvari pravi štetu ‘potrošačma’ koje navodno treba da štiti.
Naravno, postoji i treća opcija, da Apple odjednom počne da daje 2 godine garaqncije worldwide, na šta niti možemo da utičemo niti će se desiti u dogledno vreme.<br><br>Post edited by: madamov, at: 2011/12/28 10:45
Posto uzimam AppleCare nisam se mnogo interesovao za tu temu. Koliko sam ja shvatio uvoznik je duzan da obezbedi tih drugih godinu dana, ali je i kupac duzan da dokaze da je nesaobraznost postojala u prvih godinu dana i da se pokazao problem tek posle te prve godine. Mada cela stvar ostaje i dalje pomalo nejasna, jer ‘nesaobraznost’ i ‘nesaobraznost ugovoru’ i dalje ostaju, bar za mene, ne bas sasvim jasni termini.
Sto se tice AppleCare, Nemesis je sve lepo objasnio.
Eh, ispade Blic i B92 brži od MacRumorsa. B) Izašao tekst još ranije, zato smo i počeli da pričamo.
Mada, ukoliko bi sve zemlje EU, naročto one veće, pritisle Apple oko ovoga, možda bi Apple nešto i promenio u politci granacije. Kao što rekoh kada smo se ranije dohvatili ove teme oko obavezne dvogodišnje garancije, nije mi jasno kako su autori zakona zamislili da nateraju Apple da u Srbiji daje 2 godine garancije ako Apple u Nemačkoj i Francuskoj daje 1 godinu garancije?
Eh, ispade Blic i B92 brži od MacRumorsa. B) Izašao tekst još ranije, zato smo i počeli da pričamo.
Mada, ukoliko bi sve zemlje EU, naročto one veće, pritisle Apple oko ovoga, možda bi Apple nešto i promenio u politci granacije. Kao što rekoh kada smo se ranije dohvatili ove teme oko obavezne dvogodišnje garancije, nije mi jasno kako su autori zakona zamislili da nateraju Apple da u Srbiji daje 2 godine garancije ako Apple u Nemačkoj i Francuskoj daje 1 godinu garancije?
Tek danas sam video, slabo pratim domace vesti.
Koliko shvatam domaca zastita prava potrosaca samo prati EU zakone, kao i sve drugo sto se usvaja ovde hitno samo ako ne kosta drzavu.
Ono sto je dobro u ovoj vesti je to da pravilo vazi na nivou EU, tako da ima nade da Apple bude primoran da obeca dve godine zvanicno. Vec su radili ustupke prema lokalnima zakonima (bese Koreja i refund pravila ako se ne varam) pa ne verujem da mogu da ignorisu EU zakone, bar ne dugo.
Koliko shvatam domaca zastita prava potrosaca samo prati EU zakone, kao i sve drugo stose usvaja ovde hitno samo ako ne kosta drzavu.
Ono sto je dobro u ovoj vesti je to da pravilo vazi na nivou EU, tako da ima nade da Apple bude primoran da obeca dve godine zvanicno. Vec su radili ustupke prema lokalnima zakonima (bese Koreja i refund pravila ako se ne varam) pa ne verujem da mogu da ignorisu EU zakone, bar ne dugo.
Kako onda Apple već godinama prodaje opremu u EU sa samo godinu dana? Meni se čni da je po sredi opet neka loše prenesena regulativa iz EU, kao sa registarskim tablicama i glupavim čšćž u brojevima.
Koliko sam ja ovo shvatio, moze da se rezimira na sledece, ali to uzmite sa rezervom posto se radi samo o mom misljenju.
Apple je nasao sto bi se reklo pravnu rupu u EU direktivi koja propisuje duzinu trajanja garancije i resio da je koristi na sledeci nacin:
- prvih godinu dana od kupovine od pruza garanciju
- drugih godinu dana garancija pada na teret cerki firmi po EU drzavama ili prodavca/distributera koji je robu prodao
Rupa u primeni direktive je da u toj drugoj godini teret dokazivanja da je nesto neispravno pada na kupca, za razliku od prve godine gde to pada na teret prodavca.
Ovo u Italiji izgleda lici da ce regulatorna tela zemalja EU poceti polako da na osnovu zalbi kupaca, kaznjavaju Apple i cerke firme za nedovoljno informisanje kupaca prilikom prodaje proizvoda o garanciji, a mozda se citava stvar digne i na nadnacionalni nivo pa EU institucije pocnu da kaznjavaju i tuzakaju se sa Applom oko trajanja garancije.
To se mozda da proizvede da naprave dogovor, da Apple produzi za zemlje EU trajanje standardne garancije na dve godine, a mozda i samo za EU dodaju jos jedan papir uz EULU u kojoj potakno pravnicki objasnjavaju ko pokriva garanciju u kojoj godini trajanja iste.
Sto se nas tice kod nas je stvar jos zamrsenija i ni na nebu ni na zemlji, posto mi clanica EU nismo, a samo smo usaglasili nas Zakon o zastiti potrosaca sa EU direktivom o istom.
Dobar deo stvari koje propisuje taj Zakon kod nas jos nije od strane drzave sproveden do kraja (uspostavljanje odgovarajucih tela, donosenje podzakonskih akata i slicno).
Najveca novina Zakona je izmedju ostalog da zastitu kupca/potrosaca vise ne vrsi trzisna inspekcija nego ta udruzenja za zastitu potrosaca i u sustini se u krajnjoj instanci trazenje prava se svodi ili na sutsku parnicu za naknadu pretrpljene stete ili javnu kritiku/prozivku proizvodjaca/prodavca za nekorektan odnos prema kupcima.
Sa azurnoscu nasih sudova, mislim da nisu veliki izgledi da ce ovo kod nas nesto znacajno promeniti, a kolika je savest uvoznika/zastupnika/prodavaca o poslovnom utisku koja se ostavlja na kupce i potencijalne kupce vec zalazi u filozofske sfere.
Nov sam ovde, zeleo bi da podelim moja iskustva u vezi problema kod iMac-a 27’... (quad core i7 2.9GHz B.T.O)
Srecom nisam imao nista od napomenutog za ovih godinu i 7 meseci otkako posedujem ovaj racunar… jedini kvar koji se desio negde u aprilu nakon oluje i udara groma je pregoreli Ethernet port. Srecom racunar je bio pod garancijom, i odmah sam zvao Globenet (sadasnji Appnet) gde su mi rekli da servis vrsi iStyle u Usce Soping Centru. Tu sam i poslao racunar brzom postom (jer zivim u Valjevu); i receno mi je da ce za par dana videti u cemu je problem i da ce me oni kontaktirati. Ni posle 7 dana nisam dobijao poziv. Dve nedelje otkako je racunar kod njih, zovem, javlja se drugi glas i kaze da on ne zna o kakvom je racunaru rec i da ga nema u servisu (?!). Nakon pretnje trzisnom i finansijskom inspekcijom, tuzbom, policijom itd. odjednom je moj iMac nadjen i pod izgovorom da imaju veliku guzvu u servisu i vise istih modela na stolu niko se nije setio ni da zaviri u kutiju. Sledeceg dana je utvrdjen kvar na maticnoj ploci (za koju su mi rekli da inace kosta 1800 evra kao deo) i da mora da se ceka iz Amerike. U redu, sacekacemo i to. Nakon 2 i po meseca racunar je ponovo kod mene.
Ni dan danas ne znam sta je izazvalo ‘riknjavanje’ ethernet porta i da li je moguce da dodje do prenapona preko UTP kabla iz modema koji je bio iskljucen sa gradske mreze. Svejedno prilicno ocajna usluga pruzena kupcu koji je dao 2600 evra za kompjuter… Kao sto sam rekao, (hvala Bogu) jedini kvar na njemu do sada, garancija je istekla u Septembru 2011. tako da izbegavam da ga kacim na Internet pa koristim stari racunar. Radi perfektno, tih je osim nekog glupavog zvuka iz HDD-a, na koji se kako vidim zale mnogi vlasnici.
Pobogu, pa kupi wifi ruter i UPS, tako će ti računar biti zaštićen od svega osim groma direkt u njega (da kucnem u drvo) :D
Čemu tolke pare date za mašinu a radiš na staroj?? :D